Via Ramona, 6b(V+ oblig), 235m, Pic de Sant Cugat. Sopeira(vacances 8/17)

Ja es el darrer dia que estem amb el Joan, la nit abans vam fer el sopar de d'acomiadament, ara sols queda fer la darrera escalada....ens dirigim al Pic de Sant Cugat a Sopeira, sembla que el dia pinta amb núvols i per tant no tindrem massa calor.

Aproximació: Anem fins a Sopeira, i ens dirigim a la estació elèctrica que hi ha al costat del riu, on aparquem. Ara cal creuar el riu pel pont per sota de la estació elèctrica i agafar el caminet que surt de la seva paret i que marxa mes o menys planer entre el riu i els contraforts, quan aquest comença a baixar i estem per la vertical de la via, buscarem a l'esquerra fites, algun punt vermell, i corriol que ens porta recte amunt creuant els contraforts fins peu on hi ha una fletxa i una R picades. (25-30 minuts)
Material: agafar cintes i friends fins al 3, tot i que la via està bastant equipada, trobarem alguns passatges a protegir.

Aquí un petit corquis de l'aproximació....

Llarg 1(V/35m): S'inicia en una placa fina i dreta, on veiem algun clau i parabolts, tot seguit un tram més fàcil ja per entrar a reunió...
Llarg 2(V/35m): s'inicia en tendència  a l'esquerra, entre grades herboses i fàcil, fins que al final es posa una mica dret per entrar a reunió.
Llarg 3(6b/40m, V+ oblig): s'inicia en una placa fina, amb un passet a meitat, que podem fer en Ae, on en lliure però de segons! i tot seguit una canal fàcil per tornar a una altra placa compacta i guapa i travessa a l'esquerra..
...en la travessa fins reunió....llarg guapo!
Llarg 4(V+/45m): Llarg molt guapo! placa mantinguda, sempre anem trobant foradets i alguns descansos, i alguna excursió entre xapes, fins que no veiem més parabolts, just al darrer parabolt, sortir a la dreta, on trobem un clau, ....
...i seguim fins la feixeta que veiem a la dreta sota una nova placa.
Llarg 5(V/60m):un altre llarg guapo, ara placa mantinguda equipada....
...fins una bavaresa guapa a protegir, tot seguit cap a l'esquerra per
superar una placa tombada per entrar a reunió...les vistes sobre Sopeira i el riu valen la pena!
Llarg 6(III/20m): llarg de tràmit per una placa tombada gairebé el fem caminant fins reunió,
...i a la reunió algú s'hi va deixar la samarreta!!!
......i coses que passen quan no estem pel que hem d'estar...m'adono que porto dues bambes diferents....en fi...serà l'edat....
Descens: De la R6 marxem cap a l'esquerra, anirem trobant alguna fita, fins una corda fixa per on baixem, seguim baixant i una nova corda fixa, seguim baixant alguna fita i ja trobem la ferrata, la resseguim fins que anem a para entre la paret i el darrer contrafort per on baixem fins al camí i l'aparcament....(30 minuts)

Imagino que això ho devieu fer al Juliol que no va fer calor, pq amb la calda que ara esta fent és complicat. Enhorabona l'escalada és força maca, crec recordar el 4art llarg com fantastic tot i que el que ve després no està gens malament. Enhorabona

joan asin ha dit...

Ei el sopar de despedida de 5 estrelles, je,je.

Ep Llorenç, això de les sabates era la ressaca del sopar? encara però que no eren del mateix peu!!!

bones mingo, si que ho vam fer a l'agost, a principis, feia molt bon temps, amenaçava pluja pero va aguantar

joan asin a vuere si en poquetes setmanes podem repetir un soperat igual, hem de tornar a la feina.

jaume, lo de les sabates crec que es per alguna decima de febra que portava a sobre, massa dies de fred i calor i suades sense descansar....i despistat que es un