Puigsacalm, Esperó dels Llops, 210m V+(obligat V)

Ja fa uns dies que teniem aquesta via en la llista, més que res era com a excusa per visitar la zona i poder pujar al Puigsacalm, i realment es una molt bona opció per fer-ho, ja que es camina bastant, una mica de camí equipat, una mica d'escalada, i cim!!!
La via está completament equipada amb parabolts, així que ja podeu deixar friends opcionats i tascons a casa...i si voleu fins hi tot una de les cordes, ja que amb 30 metres es fa casi tot...i l'ensamble final....a caminar!
La ressenya marca 1hora desde Joanetes....no se jo....Deixem el cotxe a Joanetes, passada l'esglesia veurem un pal indicador cap a St Magdalena, uns metres més endavant deixem el cotxe on sembla que sortim del poble, al costat un camí que puja entre les cases amb cartell blanc metàlic, l'agafem, puja força dret, superant algunes feixes fins arribar per la carena al Barret(ho sabreu, està el nom escrit a la paret) ara tenim dos opcions, recte amunt pels ganxos nous, o corriol cap a l'esquerra als ganxos vells. Nosaltres tirem pels nous......
L'aproximació:
superats els ganxos anem cap a l'esquerra, arribarem a un tancat el creuarem i anirem pel caminet de l'esquerra del cim que tenim al davant.....amb molt bones vistes sobre la vall...
En poc ja tenim al davant l'esperó, a mà esquerra veurem un caminet que puja dels Ganxos vells...seguirem caminant, just passat un tram de corda trobem un faig i una fita, aquí ja encarem l'esperó per plaques en grimpadeta....total 1h 45 min... a 2 hores...

Llarg 1(IV+, 20m o menys): superar un resalt i fer reunió sota el sostre que trobem a la repisa...ja veiem que l'equipament serà abundant.
Llarg 2(V+, 20m o menys) Ara sortim per la dreta de la reunió, amb bon canto, i en el flanqueix cap a l'esquerra trobem un passet finet i pujem cap a sota del diedre...
Llarg 3(V+, 30m) llarg més espectacular que difícil, molt vertical i guapo, fins arribar a una feixa intermitja.
Llarg 4(V, 30m) Superem una parell de panxetes amb cantos romos, en funció de per on pugis tindràs el grau...arribem a una feixeta i anem a superar un diedre a l'esquerra, i a sobre reunió.
Llarg 5(V, 30m): Llarg també guapo, pujar recte a buscar una vira i tot seguit pujar a cavall de l'esperó, on tenim el passet i ja en poc per terreny fàcil reunió.
Llarg 6(80m, II): Aquí nosaltres sortim a l'esamble, la ressenya marca dos llargs, però es que ja cansats de recollir corda.....
aquí veiem com son la major part dels 80 metres.....sols un petit resalt...molt fàcil....
les vistes sobre la vall i el segon de cordada son molt guapes....
A cim, nosaltres deixem les motxilles i anem a pujar al Puigsacalm, entre 5 i 10 minuts en funció del ls fotos que fagis.....!!! i un nou cim fet!!!!!!!

Ara sols queda el descens, del final de la via, baixem cap a la dreta a buscar el camí d'aproximació, al poc de retrobar-lo veiem el cartell de "ganxos vells" i ens hi posem...hi ha menys "ganxos" que als nous, i en 1h i 30 minuts tornem a estar al cotxe....Nota, ens vam refiar dels temps indicats a la ressenya que marcava 1hora pel cami curt, i vam agafar molta menys aigua, ...en fi, la pujada es casi el doble....i vam patir "bastanta" sed!!!

En fi, es una bona opció si ho plantejem com a excursió divertida al Puigsacalm, si ho fem sols com a escalada, ens aburrirem ja que d'escalada real son pocs metres en proporció a les hores invertides. Nosaltres la vam disfrutar molt, caminar, camí ferrat, escalada, cim, descens per un altre camí ferrat...i caminar....

joan asin ha dit...

Ei Llorenç enhorabona tinc company que l'han fet i tothom en parla d'una ascensió multidisciplinària, una bona opció per pujar al Puigsacalm.

Gemma ha dit...

Ei, aquesta me l'apunto! Ja fa temps que diem d'anar al Puigsacalm, i aquesta opció que combina l'escalada, la ferrata i el caminar m'ha agradat molt.
I equipada amb parabolts... què més es pot demanar?

Això sí faré cas dels vostres temps ;)

Joan Baraldes ha dit...

Bona proposta i millor ressenya !!
La zona és preciosa per fer-hi una caminada i, si a sobre pots escalar-hi , encara millor.
salut i a tibar

Xavi ha dit...

Molt bona activitat! Jo hi he pujat a peu i amb BTT, però sempre des de Vidrà. La canal dels Ganxos la tenia pendent per fer un dia a peu (pujar-baixar) però aquesta opció vostra és molt més interessant i variada.
Gràcies per la info!

Cert, la millor manera d'apropar-te a questa via es plantejar-la com activitat multidisciplinar...si sols vas a escalar el ratio temps aproximació vers temps escalada dona una proporció poc agradable!

Gemma, si us ho preneu així es molt bona opció! nosaltres anavem amb la mateixa intenció..i va ser molt guapo! pujar per uns ganxos i baixar pels altres....nosaltres vam estar una mica més de 6 hores de cotxe a cotxe, contant que vam fer cim i moltes fotos....

Joan B, merci! es una bona opció pe a muntanyencs que es agrada una mica escalar!

Xavi, ara ja no tens escusa, es una bona combinació fer-ho tot, aixó si, sols les cintes i si anem bé, amb una corda de 60m en doble fem....i molta aigua!

Pekas ha dit...

Ostres.. m'ha encantat aquest vía.. en breve te cuento... seguro. ;-)))

Una bona opció.. si senyor...

Desenganyem-nos. La via no val la pena. Sap greu ser tan contundent, però si algú ho hagués estat abans, m'hagués estalivat anar-hi i hagués aprofitat el dia anat a algún altre lloc... Les fotos queden boniques però sapigueu que la aproximació és moooolt feixuga i que la tibada més llarga i sostinguda del esperó no arriba als 5 metres. Una grand decepció. Als amics els hi recomano que s'estalviin la via...

PJ ha dit...

Sort que no soc amic teu company anònim! Altrament m'hauries aconsellat malament. Està clar que si ets un esportiu t'equivoques anant a escalar a la muntanya. Aquest lloc ens aporta moltes sensacions i tens raó en que no pas les d'una escalada de dificultat. És una escalada curta, sense compromís i sense grau. Però forma part d'una excursió que he gaudit de valent i que recomano al meu millor amic.
Pel que fa a horaris, hem anat a pas normal i hem estat unes dues hores fins a peu de via, una hora i mitja per la via (anàvem tres) i dues hores per tornar...