Els ports, la Falconera.VIA TAKE A PEBBLE 162m/V

Aquestes vacances les vam començar pel meu poble, Horta de Sant Joan. El temps i els compromisos familiars, van fer que hi escalessim poc, i ens vam decidir per aquesta via, de la que no sabem res, ni graus, ni aperturistes, ni metres, ni nom....en fi, que el que volíem era escalar a la falconera i es el que vam fer per una via molt agradable! (ara toca buscar el nom!, a la guia dels Ports Rock ni al bar Grau hem trobat referencies)

Us deixo la ressenya dels aperturistes: Oberta per Gustavo Mañez en solitari ja fa uns anyets.

Aproximació: Ens hem de dirigir als Estrets, per l'entrada de dalt, sortint d'Horta de Sant Joan, ens dirigim cap als ports, entrem per la pista asfaltada, deixem a la nostra dreta les magnifiques Roques de Benet, pujem fins al coll, iniciem una forta baixada i just al final, tenim un trencall a la dreta que en pocs metres ens deixa a l'aparcament, ja veiem la paret al davant. Ara caminarem, seguirem la pista(no el caminet que ens porta als estrets) que creua el riu, al poc de creuar, en una era, anirem cap a la dreta per bon caminet fins la vertical de la paret, ara sols cal pujar fins trobar un parabolt a peu de paret a la vertical d'un gran arbre...(10 minuts)

Material: la via està reequipada pero encara trobarem alguna reliquia. cintes, via pràcticament equipada però amb alegria, que no estarà de més portar uns tascons i algun friend, i bagues.

La via va seguint sempre el traçat més fàcil de la paret, així que caldrà navegar una mica per trobar les xapes....

Llarg 1(IV/55m): Pujar recte per terreny fàcil fins una vira ascendent cap a l'esquerra, l'evidència ens porta cap a l'esquerra d'un tímit esperó i amunt per un diedret raro i a sobre trobarem reunió.

Llarg 2(V/55m) Aquet puja recte amunt a la sabina que tenim a sobre, i passarem per la seva esquerra a buscar la part vertical de l'esquerra, hi trobarem un spit a sota i un clau amagat quan es posa vertical....
Llarg 2...nosaltres, al nostre estil, partim el llarg en 2,fem reunió quan la cosa es posa fea, en el spit i un tasconet...i superada aquesta panxa en queda un altra que ens deixa en un boquet penjat.

Llarg 3(IV/60m): ara si que ja anem tot recte amunt, sols tindrem que entrar una mica cap a la dreta a buscar la base del blog mig descompost, on hi ha la xapa amagada del pas clau del llarg, trobarem la reunió en una feixeta, però t'obliga a sortir caminant per terreny descompost, nosaltres vam estirar el llarg uns metres més fins als boixos de dalt de tot on fem reunió amb els 60m de corda justos....

Descens: anirem a baixar caminant per la canal del darrera que baixa cap a la dreta. Per anar-la a buscar seguirem alguna fita despistada cap a l'esquerra fins poder encarar per terreny fàcil totes les plaques de la ampla canal que en 10 minuts ens deixa al camí d'aproximació...
Les vistes que tenim en arribar al cim no tenen preu, els estrets al davant, les gronses, i al fons les roques de Benet...

En fi, una via recomanable si voleu fugir de la gent que podem trobar per aquestes dates per les vies de dintre dels estrets..paret solitaria on dificilment trobareu gent, tot i que està més prop de l'aparcament que els mateixos estrets.....

Unknown ha dit...

Estimats, espero llegir més de les vostres aventures estiuenques.
Ara ja se per que encara us feu dir "kutres", per les vostres reunions ...
Una pregunta maliciosa: com vau assegurar el factor 2 de la possible caiguda en la reunió kutre?
Una abraçada!

Bones Blai!! no podem perdre els origens!

M'alegro de vuere't per aquí! el factor 2, sobre triangle de forçes....format pel tascó i el spit, tot i que si queia abans d'arribar al clau, ho feia sobre la rampa on va fer reunió...així que de ben poc servia el reenviament per evitar el factor 2 sobre l'assegurador...coses que passen!!!

Curiosa via! En llocs d'aquests millor no caure....

Josep Barberà. ha dit...

En aquest tram de la paret, en hi han 3 que poden correspondre a la que vas fer tu. Pel que contes, es clar.
Els noms són, començant per l'esquerra: Original, a la seva dreta; Capità Haddock, i la darrera; Pata Negra.
Jo apostaria per què vas fer aquesta última...no sé.
A vore què va dient la gent...

Bones Joan, la via i la paret mereix una visita! així descongestionem les vies de dintre dels estrets, i coneixem un raconet més! el pas clau de la via(on hi ha el clau) no es difícil, simplement se t'obre la porta....

Josep, merci! esta nit miraré el llibre dels Ports Rock però recordo que aquesta queda a la dreta de la "Marta....no sequé"... a veure que diu la gent!

Wuapos!
veig que seguiu amb el vostre esperit d'aventura,
que no decaigui!!!
Petonets i fins la tornada!! :)

Lu! es una zona que teni pendent de visitar...sempre mirant-la i passant de llarg...es prou interessant quan ja em fet les vies dels estrets...

Ens veiem aviat!

petons!

Unknown ha dit...

El pito del tram de V ha saltar poder es por posar tasco gros. O frient