Ager, Serrat de Corones, Via Silenci, 140m/6a+

Aquest cap de setmana si que ha fet fred!!!!! vam decidir anar a fer una via que ja vam intentar fa unes setmanes però la pluja ens va fer retirar abans de sortir del cotxe! No es ni la Via del Silenci, ni l'Esperó del Silenci, sino la Via Silenci....situada al serrat de corones, parets que trobem de camí a Montrebei.....sembla una zona poc visitada....i el silenci aquí si que hi es present!!!!

Aproximació: d'Ager, com si anessim al Cap de Ras, però de camí agafem el trencall a mà esquerra cap al Castell de Sant Llorenç...camí en bon estat, i el seguirem fins veure a mà dreta la paret, deixarem el cotxe just a la vertical de la paret, davant d'unes dunes molt àrides. Es veu una fita molt amunt...pujarem seguint les fites, en tendència a la canal de la dreta de la paret, fins que arribant a la base entrarem cap a la dreta, superem el sòcul per on podem i ja estem a peu de via.(35 minuts).

Material, 15 cintes i nosaltres vma agafar aliens verd, groc i vermell que vam utilitzar en algun alejillo....la via està completament equipada amb parabolts i reunions rapelables.

Llarg 1(V/20m):

després de la panxeta, millora i fem reunió en una vira còmoda.

Llarg 2(6a+/30m):Aquí ja la sortida tira enrera...cal apretar en les primeres xapes, per tot seguit arribar tranquilet sota el sostre...la sortida per la l'esquerra del sostre sense veure la xapa te la seva gràcia!!!llarg mantingut i dur al principi...després els dubtes de si els braços et deixaran acabar el llarg dignament! molt guapo.

Llarg 3(IV+/30m) Superar el pany de paret del davant i caminar per la vira cap a l'esquerra fins un esperó on trobarem la reunió....

Llarg 4(V/20m): Superar un nou muret, compacte a sota i de mal aspecte a dalt, per arribar a una gran vira,i anem caminant cap a la dreta a buscar la reunió....

Llarg 5(6a+/35m): Llarg molt llarg, vist de sota, sembla que fagi més de 35 metres....s'inicia amb passos fàcils fins a meitat de la via, quan tenim algun passet tonto,....i les alejes més importants...

.....però el passet el tenim al final del llarg, on tenim que superar una panxa i encarar ja el cim!!!! amb vistes sorprenents!!!

el llarg es molt vertical i es nota la continuitat al final si no anem guardant forçes.......

La boira ens ha amenaçat als peus, però en cap moment ens ha fet passar massa fred! sols al cim ens ha tocat una mica el clatell i ens a fet remugar una mica....

En fi, una via interessant en un lloc diferent, equipada per no patir massa.......tot i que cal escalar entre assegurançes, els graus més alts, es podrien posar en dubte, ja que de manera aillada no semblaven tant durs, però si ens mirem els llargs en la seva totalitat...llavors si que es pot arribar a pensar que son 6a de continuitat...

un bon dia d'escalada!!!!
Sopren la bona roca i la verticalitat de la paret, els braços es posen a tò a meitat del llarg,

Renoi Llorenç! quins viotes mes ferms!! m'has descobert un nou lloc prou interessant, el poso a la llista per quan agafi el tò...

no li feu gaire cas a en Llorenç que últimament està molt fort!!!
antxi, la que es retira dignament del 2on llarg

Uuaauuu!!! si que fa bona pinta si! quines placotes més guapuus!!

mmmm... i així que alegria entre seguros... vaja que el grau bastant obligat...
i l'Antxi retirant-se d'un llarg de 6a+.... res...
Doncs diras el que vulguis però deu n'hi do com anem de forts i fortes!!!

una abraçada Cracks!!

Una altra via callada per apuntar a la llista! Saber que està ben equipada, tranquilitza! Enhorabona pel ritme!

Atori ha dit...

Felicitats per la vía i gràcies per compartir aquest racó amb la resta .... aquesta ja està a la cartera de vies per fer..... =D

Una abraçada bous!!

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via.
Com sempre una ressenya molt bona .
Ja en tenim una altre per anar a fer
salut i a tibar

joan asin ha dit...

Enhorabona fa molt bona pinta queda apuntada. Records

Jaume, aquesta segur que t'agrada, i el lloc es molt guapo...i amb silenci!

Antxi!!!has de tornar-hi amb el cap més tranquil i menys fred...i veuràs com es més fàcil del que recordes!

Lu,aquesta es la que teniem que fer amb el Jordi i la pluja ens va fer tirar enrera! quan hi ha alegria entre xapes sempre hi ha bon canto!

Joan, segur que per tu està sobreequipada! je je je! per mi estaven els justos i necessaris!

Atori...aquesta es un bon lloc per anar a perdres aquests dies freds on sols es pot aprofitar la part central del dia si ets un fredolic com nosaltres!

Joan B, merci! es una via curiosa i solitaria.

Joan Asin, aquesta la fas amb una ma al darrera!

salut i torrons!

Unknown ha dit...

Hola, sóc en Sergi, un dels que va obrir la via. M'alegra que l'hagueu repetit i sobretot que l'hagueu disfrutat, nosaltres també vam fer-ho a l'obrir-la! Felices escalades!!!

Heu agafat afició ales vies on s'esta tranquilet (silenci). Enhorabona, i les fotos es veuen molt maques. Ja tenim una excusa per tornar al MOntsec.

Sergi! felicitats per la via! la vam disfrutar tot i el fred que va fer! moltes gracies!

Mingo...crec que vam conforndre silenci amb calor...i es per aixó que hi vam anar...i evidenment no son sinònims!!! es una bona raó per tornar al Montsec!