Montserrat: L'elefant, via Boy-Roca (6a o V/A0)

Aquest cap de setmana tenia un regal! Be, era un regal per als dos, però jo era qui no ho sabia!!
passar un cap de setmana relaxat en una de les cel-les de Montserrat, sols tots dos, en parella, i relaxats com mai.....el vam aconseguir!!! Dormir dos nits en una cel-la de Montserrat, i llevar-te al matí per anar a escalar sense pensar en cotxes ni retencions...sols carregar-se la motxilla i dirigir-se a la via.

Ja que no s'havia d'agafar cotxe, vam decidir escalar l'Elefant, La Mòmia i si quedava temps, la Trunfa i/o la momieta. Totes en aquesta foto:

El dissabte al matí amb el fred vam anar cap a l'Elefant a fer la via Boy Roca, n'havia sentit parlar molt, tant de l'equipament com de la distància entre assegurances, i tot i això em deien que era assequible.
Cert, la via es assequible, però no hi ha massa assegurances, i les que hi han, sobretot en la tirada del 6a estan molt trinxades, i més del 80% de les xapes ballen, totes estan oxidades, i els burins no fan massa gracia...per la resta es una bia molt maca! i amb molt ambient!

Aproximació: Des de el monestir pujar cap a Sant Benet, just abans de Sant Benet surt un camí a mà dreta que seguirem fins una cruïlla que indica Sant Salvador, seguirem per l'esquerra, fins peu de la trompa de l'elefant. Per entrar al primer llarg, pujarem per una canal de la dreta de la trompa, fins passar 4 o 5 esglaons picats a la roca, i a l'esquerra ens queda una mini feixeta d'herbes i arrels on iniciarem el llarg.

1 Llarg (25m/III+): anant a buscar l'esperó de la trompa, una mica cap a l'esquerra, fins on es comença a posar dret, trobarem una reunió en spits rapelables, tres metres per sota hi ha un burin sense xapa, que ens dona vidilla per entrar a la reunió que es posa força dret. trobarem algun forat per posar algun alien.
2 Llarg (25m/IV+): surt per la dreta de la reunió i amunt, sempre lleugerament a la dreta de l'esperó fins una mini feixeta on trobarem la reunió. hi ha dos assegurances però es pot aprofitar algun merlet i algun forat. E per mi el més exposat.
3 llarg (30 metres/6a o V/A0): S'inicia en rampa per acabar desplomant, cada cop més dret. Molts burins, mlt oxidats, tot balla, i cap dona prou confiança per estar-hi massa estona fent A0...t'entra el dubte, faig A0 per eviar un possible saque i fer una bona cremallera, o pel contrari apuro en lliure per no penjar-me d'aquestes precarietats...en fi, quan els braços diuen prou t'hi penges!!hi ha molts cantells bons, però desploma. El tema del cordino de 3mm, jo no en portava i amb un tascó estrenyent el burin o cap de spit gros(ja no ho recordo, sols se que la xapa recuperable no hi entra) es pot fer un A0 preciós!d'aquí ja en lliure.

Aquesta es la tercera reunió......

i esta es la vista des de aquesta reunió.......

4 llarg (entre 20 i 35, depèn/IV+): la distancia depèn ja que en aquest llarg vam trobar 3 reunions!!! i cap assegurança intermitja. La que vam fer nosaltres es troba en una feixeta recte amunt sobre la nostra reunió i sota un extraplom. (Es la més reforçada, a la dreta d'aquesta i seguint la vira, n'hi ha una altra, (buril+spit) i si pugem recte amunt d'aquesta segona, per terreny fàcil trobarem en una altra mini feixa dos spits amb argolla.

5 llarg(IV): net fins a cim, fins l'última feixa abans d'entrar a cim, hi ha a terra un parabolt i un spit. fàcil si seguim el camí més senzill!

Descens: el farem pel costat contrari d'on em pujat, un desgrimpadaper canal, cap a l'esquerra fins trobar un camí fresat que ens porta un altre cop cap a peu de la trompa.

Participants: Antxi i Llorenç

Raquel ha dit...

Ei, això sí que és romanticisme... en tots els sentits!! je, je!!

Tela el tercer llarg... si algun dia hi vaig, penso portar cordinillos per escanyar els burilillos! Gràcies per la info!

Deu fer com 20 anys que no hi vaig a la Boy-Roca... De fet, m'havien comentat alguna cosa d'un reequipament, però sembla que no va ser massa reeixit !

I molt bona idea això de la cel·la, però ens d'explicar alguns detalls del que es pot fer quan es fa fosc !!

Je je je!! Raquel! tot molt romantic, la via, el lloc on vam dormir...i l'entorn! val molt la pena passar un cap de setmana així!!!!t'ajuda a retrobar-te!

Joan! segur que alguns dels burils son de fa 20 anys! i el reequipament, si que hi ha rastre ja que hi ha molts burils petats, i aixó et fa pensar quan petarà el proper!els spits hi ha de tot, però cap es brillant! i gairebe tots ballen , fins i tot els de les reunions.....
i per les nits....je j eje, pots fer maravelles! anar a missa, passejar pel via crucis, pasar el rosari, anar a veure ovnis....però quan fot fred de collons, estàs reventat, i tens una bona ampolla de vi, i un bon soparet(a la cel.la hi ha cuina i nevera) crec que la millor opció es disfrutar la nit amb una inmillorable companyia!!!!!

Miquel Sabadell ha dit...

veig que la via continua tan ben equipada com sempre, jeje! El 6a en lliure es moolt dur..vaig provar-lo l'any passat i l'últim tros vaig sortir fent Ao ...Que guapa és la muntanya màgica!

Bones Miquel!!!
Cert! el 6a es més dur del que sembla! va tirant enrrera i cada cop pica més!!! jo el feia més curt!!!!També vaig acabar fent A0!

Si que n'es de bonic Montserrat, llestima que a catalunya tenim tantes parets que no li podem dedicar tot el temps que voldriem!