Sanchez Martinez - Pared Diables - Montserrat

Aproximació:
Be, l’aproximació la vam fer des de Monistrol de Montserrat, direcció al Monestir, i seguint fins al refugi de Santa Cecilia. Aquí agafar el camí que et porta per sota de la pared. Arribant a l’alçada de la llastra característica de la primera tirada, trobarem el caminet que ens puja directes fins a peu de via, aproximació compartida amb la GAM de diables.

Dificultat: 6ª/A1 o 7ª

Via: 330 metres

Material: cintes expres, friends i tascons i cordinos. La via està pràcticament equipada amb algun parabolt, spits i claus. Tot i això val la pena portar ferros per incrementar la les assegurances. Totes les reunions estan molt ben equipades.
Descens: Un cop al cim, anem en direcció contraria a la via, fins fer una petita desgrimpada, arribant a un collet, tirar cap a la dreta i baixar per tota la canal fins retrobar el camí d’aproximació. Ara en sentit contrari cap al cotxe!

Descripció Descripció de l’itinerari:

Llarg1: (Vº+) La via s’inicia per una enorme llastra, pel mig de la placa, es veu el seguit de parabolts, puja recte fins l’alçada d’un arbre que tenim a ma dreta, vigilar i no seguir recte!!! L’anirem a buscar i per terreny fàcil arribarem introduint-nos cap al darrera de la llastra a la primera reunió. Tirada ben equipada.

Llarg 2: (IV) Seguint per l’interior de la llastra, en xemeneia, anirem trobant algun clan i alguna xapa, mes separades, per terreny fàcil, fins arribar a una zona mes desplomada que ens porta entre els típics blocs de la via, on trobarem les dificultats d’aquesta tirada. A sobre mateix trobarem la reunió. Tirada equipadeta en els punts delicats.

Llarg 3: (IV+) Seguint per l’interior de la xemeneia, s'enfila per sobre una feixeta a buscar un parabolt una mica allunyat jugant-te una bona galleta. A partir d’aquí terreny fàcil fins la reunió en una gran feixa, còmoda. Tirada equipadeta.

Llarg 4: (IV+) Sortirem per la dreta. On es veu un cordino sota un sostre amb bones mans invertides per una fissura, sortir-ne enfora i encararem una fissura mes o menys polida i sense res per xapar…..fins al final(4/5 metres), on anirem a l’esquerra sobre una nova feixeta, ja sobre la llastra. Aquí enfilarem pel diedret que trobarem a la dreta per pujar a sobre i trobar la 4 reunió. Es la tirada menys equipada.

Llarg 5: (Ae o 7ª(això diuen, jo no ho he provat)) Aquesta tirada es un regal, surt recte per la placa que està a sobre de la reunió per terreny una mica descompost, primer en lliure, un tram de IV+/V, on cal posar alguna cosa si no vas mol sobrat, per seguir en artificial, per una placa impressionant. Arribarem a la reunió un pel a la dreta.

Llarg 6: (V-A1): Ressegueix tot el sostre per sota cap a la dreta, al final, sortint del primer sostre hi ha el pas de A1, amb uns claus, (jo crec que en falte un, o jo soc molt curt). Passat el pas puja recte uns 5/7 metres en placa, (IV+) fins la reunió, per cert molt incòmoda!!!!!Claus i burins i spits…de tot un poc no falta casi res

Llarg 7: (V-A0): Tirada que com l’anterior, evita el sostre resseguint-lo per sota fins sortir per una fissura al final. Equipada amb burins, claus, spits i material vari……no hi falta res….ejem

Llarg 8: (V+): Primer puja recte per la fissura, des de la reunió per sortir en placa a la dreta anant a buscar el terreny mes fàcil. Tirada ben equipada.

Llarg 9: (6ª): Tirada per terreny que va fent escaletes amb dificultats concentrades en punts, el pas de 6ª es pot fer en A0, hi ha moltes assegurances en la part mes dreta. Acaba per terreny fàcil en tendència a l’esquerra.

Llarg 10: (III): Tirada sense cap assegurança, que ens porta fins al cim.

Participants: Antxi, Blai, Llorenç

Un bon reportatge, sembla una via dura, aèria i espectacular, però factible. Vaig equivocat ?

Quin material recomanes per portar ?

Bones, es molt factible, sols recordo dificil una tirada de IV+(crec que era la 4), un pel polida, i que surts per sota d'un sostre i que cal protegir-la amb friends,sota el sostre, després la sortida en fisura era tonta...la resta es molt factible i entretinguda, pero si llarga.
Les tirades al sortir dels sostres están practicament equipades i et soluciona molt acabar la via...

Com a material, dons vam portar un jic de friends i un de tascons.. pero pensa que está practicament equipada, i et deixa sense protegir alguna fisura o sota els sostres. Recomable a portar, algun friend gran per la 4 tirada, i friends mitjas i petits, els tascons ens van fer poca falta.....

Ja diràs que tal!!!!
He de tornar a penjar les fotos per que s'ampliin....

fotos actualitzades i ampliables!!!